De ce este mai buna o solutie web personalizata fata de una predefinita?

Lucrurile se intampla: afacerea ta devine din ce in ce mai mare, ai mai multi angajati, vanzarile au o crestere naturala si ai nevoie de “ceva” pentru a sustine in continuare dezvoltarea companiei tale. Intr-o multitudine de cazuri, o noua solutie web (software web, magazin-online, site generare de leaduri) este raspunsul pe care il cauti.

Acest lucru ne duce la aparitia unei intrebari: cand sunt in cautarea unei noi solutii web este mai bine sa o construiesc personalizat sau este mai bine sa achizitionez una predefinita?

Pentru a determina oportunitatea dezvoltarii unei solutii personalizate pentru compania ta, este bine sa pui in balanta atat avantajele cat si posibile dezavantaje pe care le implica.

AVANTAJE
Se va adapta perfect activitatii tale

Indiferent de cine va dezvolta solutia (o echipa interna sau o companie) si indiferent de tipul acesteia (software, magazin-online, site generare de leaduri) un lucru este cert: se va adapta perfect proceselor de business din cadrul companiei.

In cazul unui software care sa te ajute in mai buna organizare a activitatii, ceea ce pana acum se gestiona prin tot felul de fisiere, e-mailuri si telefoane va fi integral acoperit cu o solutie. Acest soft personalizat va elimina toate acele fisiere si chiar programe anterioare mai vechi, care nu mai corespund cerintelor actuale de business, dar va pastra toate fluxurile de lucru deja validate in cadrul firmei.

Daca vorbim de un magazin online sau un site de generare de lead-uri, datorita unei analize profunde de marketing si a unui design orientat catre conversie, site-ul va reusi sa transmita potentialilor vizitatori avantajele tale competitive, oferindu-le acestora argumente solide in vederea achizitiei serviciilor si produselor tale.

Se va modifica rapid in functie de cerintele viitoare

Atunci cand ceva trebuie modificat, noua solutie se poate actualiza cu usurinta. Fiind construita personalizat, modificarile se pot executa rapid. In cazul unor solutii predefinite, este aproape imposibil sa soliciti dezvoltatorului modificari la functionalitatile de baza. Acestea vor fi foarte greu de realizat si vor implica costuri mari.

Va ramane mereu la zi dpv. al tehnologiei

Solutia va fi capabila sa treaca prin mai multe generatii de schimbari tehnologice. Update-urile de securitate pot fi facute ori de cate ori tehnologia o va cere, fara a avea neplacuta surpriza ca serviciile de actualizare pentru acesta solutie (software, magazin-online, site generare de leaduri) nu mai sunt oferite de catre producator.

Iti va oferi o viteza de reactie mai rapida si implicit un avantaj competitiv

Intr-o economie din ce in ce mai concurentiala, doar companiile care inoveaza si isi modifica rapid procesele pentru a oferi o valoare adaugata mai mare a clientului final reusesc sa atinga performante notabile. In acest caz, automatizarea proceselor si sustinerea functionarii lor cu o aplicatie personalizata este extrem de importanta. Deasemenea, in cazul unui magazin online, implementarea cu rapiditate a unor tehnici comerciale noi se poate face cu usurinta.

Se asimileaza rapid in organizatie

In cazul unui software web, intrucat este dezvoltat conform fluxurilor de activitati, documente si informatii existente la acest moment in firma, acesta este asteptat cu nerabdare de catre utilizatorii finali, fiind constienti ca este de un real suport in activitatea de zi cu zi.

DEZAVANTAJE
Costurile de dezvoltare sunt mai mari

Evident, costurile de dezvoltare nu sunt aceleasi ca si la un produs predefinit. In functie de complexitatea functionalitatilor, pretul solutiei web va creste. Un software personalizat este greu sa fie vandut la scara larga, intrucat reflecta 100% modul de organizare a activitatilor dintr-o anumita companie.

In acelasi timp, la o solutie predefinita, trebuie luate in calcul costurile asociate la achizitia de noi licente / drepturi de utilizare. Acestea pot ajunge la o suma destul de mare pe o perioada de utilizare de cativa ani in care organizatia va creste. In cazul unei solutii personalizate, cresterea numarului de utilizatori nu va aduce costuri noi.

Deasemenea, trebuie sa realizezi ca vei achizitiona la “pachet” o serie de functionalitati pe care este probabil sa nu le utilizezi niciodata, dar care se reflecta in pretul final.

Produsul poate fi nefunctional

Daca decideti sa realizati softul sau magazinul on-line in-house (cu proprii programatori), trebuie sa luati in calcul toate posibilele riscuri asociate in etapele dezvoltarii: proiectare, design, dezvoltare, testare. Este nevoie de multa experienta pentru a implementa cu succes toate etapele. In caz contrar, pot apare surprize neplacute.

Prin apelarea la o echipa cu experienta in domeniu, riscurile vor scadea considerabil.

Termenul de realizare este mai mare

In cazul produselor achizitionate “de la raft”, termenul de achizitie este foarte mic, intrucat aceste produse deja exista.

Apar insa anumite dezavantaje: neavand exact functionalitatile necesare companiei, va exista o anumita reactie de respingerea din partea utilizatorilor finali, astfel incat achizitionarea lui nu va coincide cu utilizarea lui efectiva.

Deasemenea, in cazul unui magazin online sau site de generare de lead-uri, daca el este lansat insa nu creeaza conversie, termenul rapid de implementare nu ajuta cu nimic.

Aparitia costurilor de mentenanta

In cazul produselor predefinite, serviciile de mentenanta platite sunt destul de rare. Eventualele imbunatatiri ale produsului sunt si ele insa la fel de rare.

Costurile de mentenanta si suport la o solutie personalizata iti asigura pe de alta parte o functionare ireprosabila si un suport permanent in utilizare.

CONCLUZIE
Pentru intreprinderile mici si cele aflate la inceput de drum, in general, un produs predefinit este cea mai bun alegere, indiferent ca vorbim de un software web, un magazin online sau un site de genere de lead-uri. Costul redus si termenul de livrare rapid sunt elementele care conteaza cel mult in acest stadiu al afacerii, pentru majoritatea antreprenorilor.

Pentru companiile medii si mari, care au deja castigata o pozitie in piata si urmaresc consolidarea si dezvoltarea afacerilor, o solutie “out of the box” nu este indotdeauna cea mai fericita alegere. Complexitatea mare a activitatilor derulate, fluxurile de lucru deja validate de catre orgaizatie si necesitatea implementarii unor decizii strategice inovative ne conduc catre achizitia unei solutii personalizate.

Succesul nu mai este la indemana oricui!

O solutie personalizata (software web, magazin-online, site generare de leaduri) poate fi elementul care inclina balanta in directia potrivita.

Contact

Concept24 Online S.R.L.
Marasti 2A, Etj. 3
Bucuresti, Romania
Mobil: +4 0721 223 913
Email: