La o intalnire recenta cu un potential client (o companie locala cu o cifra de afaceri respectabila, unul dintre leader-ii in domeniul lor de activitate), General Manager-ul ne spunea ca a ratat un deal important (o vanzare de echipament industrial al carui pret avea 6 cifre), intrucat potentialul beneficiar nu l-a gasit in prima pagina Google.
 

 

Suna putin verosimil, nu ? Ne intalnim aici cu diverse realitati de business: in anumite cazuri, decidentii nu sunt foarte buni cunoscatori ai pietei si isi cauta informatiile pe internet (un exemplu concret ar fi reprezentantii din administatia publica locala); in alte cazuri decidentii au nevoie de "validarea" impartialitatii de care trebuie sa dea dovada in procesul de achizitie (ex: reprezentantii din departamentele de achizitie ale marilor companiil). Vremea cataloagelor printate a trecut de mult, sursa principala de informare este “atotstiutorul” Google.

 

A fi leader in domeniul tau de activitate (din perspectiva cifrei de afaceri) nu este acelasi lucru cu a fi leader in opinia motorului de cautare. Multe companii sunt uimite de aceasta realitate si vor sa afle de ce motorul de cautare nu le acorda aceeasi relevanta in rezultatele de afisare, pe care o au din perspectiva cotei de piata ?
 

Raspunsul este simplu: Google nu citeste rapoartele financiare anuale :-)
 

Motorul de cautare acorda relevanta pe baza altor criterii: calitatea informatiei oferita potentialilor vizitatori, modul cum este gandit site-ul dpv. tehnic si notorietatea dobandita in mediul on-line. Cinstit vorbind, nici nu poti sa spui ca este incorect: motorul de cautare “premiaza” site-urile performante, care pot oferi cele mai relevante informatii vizitatorilor si nu cifrele de afaceri (acest lucru o face Camera de Comert si Industrie).
 

Concluzie: daca te bazezi doar pe “forta cifrei de afaceri” si ignori relatia cu Google, este posibil sa ratezi oportunitati de afaceri importante.
 

Daca deja te-ai decis sa te “imprietenesti” cu motorul de cautare, este de preferat sa apelezi la un specialist, care cunoaste toate criteriile de relevanta Google, denumit in industria de profil "SEO Expert". Indiferent ca este o persoana specializata, din cadrul companiei tale sau extern, el este cel care te poate ajuta in stabilirea unei relatii profesioniste,  intre site-ul tau si motorul de cautare, el este cel capabil sa te ajute in dezvoltarea unui relatii de incredere, pe termen mediu si lung, intre compania ta si Google. Fara suportul acestui specialist, este posibil ca "dialogul" dintre site-ul tau si Google sa fie unul nepotrivit, care sa determine motorul sa nu iti ofere relevanta necesara. 


Andrei Manea
Strategy Manager


 

Prin intermediul activitatii de optimizare pe motoarele de cautare (SEO), Concept 24 sustine cu succes companii multinationale (Medsana Romania, Cefin Romania, Titan Machinry, La Fantana), firme antreprenoriale (Sameday Courier, Mezze, DentaPlus)  sau profesionisti individuali (Dr. Dumitru Totir, Dr. Bogdan Popa) in pozitionarea performanta a site-urilor in prima pagina Google.

Daca ai nevoie de ajutor pentru a ajunge in prima pagina Google, gasesti mai jos datele noastre de contact sau poti completa un formular de contact.

Concept24
Divizia de Marketing on-line
telefon: +4.0721.223.913
e-mail: office@concept24.ro