Securitatea utilizatorilor a fost intotdeauna una dintre prioritatile majore ale lui Google. De-a lungul anilor, s-au facut eforturi majore pentru promovarea securitatii utilizatorului din mediul online. Gmail, Youtube, cautarile Google au pagini securizate de foarte mult timp si incet, incet, s-a inceput (inca de anul trecut) inserarea acestora si in SERP. Navigarea pe Internet trebuie sa fie o experienta in totala siguranta fara sa lase loc la acte de spionaj sau la modifcari de date personale.

Din aceste considerente, la sfarsitul anului 2015, Google ne informa ca, in 2016, va favoriza indexarea paginilor HTTPS. Un lucru este clar Google iubeste HTTPS si incearca generalizarea lui in mediul online. Paginile sale de rezultate utilizeaza deja protocolul SSL si Google afirma ca va acorda un « mic bonus » paginilor care-l utilizeaza. Astfel, debuteaza o noua etapa in sistemul de indexare cu aceasta noua modificare. Scopul acestei modificari este de a-si imbogati indexul cu pagini HTTPS pentru a putea ulterior sa le prezinte in rezultate.

Daca acelasi continut poate fi accesibil cu un URL HTTP si un URL HTTPS, Google va alege URL HTTPS pentru a-l reda in SERP. Si asta, chiar daca pagina HTTPS nu este obiectul unei redirectionari. Totusi, URL HTTPS va fi ales daca va indeplini urmatoarele conditii :

  • Nu este blocat in fisierul robots.txt
  • Nu directioneaza vizitatorii catre o pagina HTTP nesecurizata
  • Nu are inserat elementul "rel="canonical" catre pagina HTTP
  • Nu contine baliza meta noindex pentru roboti
  • Nu contine dependente nesecurizate
  • Sitemap-ul trebuie sa listeze paginile HTTPS
  • Server-ul sa aiba un certificat TLS valid

In sistemul Google, versiunea HTTPS este prioritara ‘’by default’’, iar Google recomanda curatarea si celorlalte motoare de cautare prin redirectarea versiunii HTTP a site-ului catre varianta HTTPS si implementand HSTS header pe server.

Ceea ce nu s-a specificat in articolul publicat in luna decembrie  este daca toate site-urile trebuie sa se supuna acestei noi reglementari sau doar site-urile e-commerce…