De ce sa-ti faci (re)faci site-ul adaptat pentru dispozitivele mobile (responsive design)?

Ai deja o prezenta on-line (site sau magazin online) si te-ai intrebat de ce ar trebui sa-ti refaci site-ul adaptat pentru smartphone sau tableta?  Iata cateva dintre pricipalele motive: traficul de internet de pe dispozitivele mobile a crescut exponential, Google va aprecia site-ul tau, vei castiga clientii concurentei, iti vei creste eficienta bugetului de publicitate si brandul tau ramane in pas cu tehnologia. 

Haide sa le luam pe rand si sa analizam fiecare element in parte.


1. Traficul de internet de pe dispozitivele mobile a crescut exponential


Conform StatCounter, portal de analiza a traficului online, in ultimii 3 ani accesarea site-urilor de pe dispozitive mobile a inregistrat o crestere spectaculoasa (s-a triplat), in anul 2016 existand posibilitatea ca site-urile sa fie accesate de pe telefoane mobile in acelasi grad de intensitate ca si de pe ecrane desktop. 
Cresterea vanzarilor de telefoane mobile si a utilizarii tehnologiei de internet wireless sunt principalii factori de influenta. Dorinta de confidentialitate este de asemenea un factor important (nu iti doresti sa vada colegul de birou ca iti cauti o oferta buna de vacanta, luni dimineata sau vrei sa-ti faci o interventie estetica). 


2. Google apreciaza site-urile adaptate pentru mobil



Google apreciaza acest lucru si o spune foarte clar: daca vrei sa te mentii in prima pagina a motorului, fa-ti siteul responsiveSite-urile cu design responsive ofera o experienta de navigare net superioara celor cu design clasic, scalat. Este neplacut sa vezi “ingramadite” toate informatiile dintr-o pagina de internet in ecranul unui telefon mobil. Trebuie sa dai "zoom in" permanent, pentru a vedea detaliile, de multe ori apesi din greseala pe diverse butoane de actiune si esti directionat catre alte pagini, pe scurt, situatia poate deveni enervanta. Design-ul responsive se adapteaza fiecarei rezolutii si iti ofera o experienta de navigare facila. Informatiile sunt afisate la o dimensiune adaptata rezolutiei, fluxul de navigare este fluent, pe scurt, ai parte de o experienta placuta. 

 

3. Castigi clientii concurentei
Intr-o piata caracterizata printr-un numar foarte mare de site-uri de profil, clientii devin foarte selectivi. Daca au de ales intre doua site-uri: unul responsive si altul scalat, cert il vor alege pe cel responsive. Clientii nu mai au rabdare sa “buchiseasca” pe telefonul mobil: dupa cateva secunde de navigare greoaie pe un site neadaptat dispozitivelor mobile, vor cauta o alternativa viabila: daca site-ul concurentului tau nu este optimizat si al tau este resposive, te vor alege pe tine.

 

ASA DA ASA NU



4. Iti creste eficienta bugetului de publicitate 
Investesti in publicitate si evident, te astepti sa vinzi mai mult. Cei care iti vand publicitate iti spun: investeste mai mult si vei vinde mai mult. De ce nu iti pui mai intai intrebarea: cum sa eficientizez bugetul actual ? Daca vinzi 1 produs cu o investitie de 10 lei, cum ar fi sa vinzi doua produse cu aceeasi bani? Dupa ce ai reusit sa faci acest lucru, poti sa-ti cresti si bugetul de publicitate. Pana atunci, risipesti banii ... Unul dintre elementele esentiale in cresterea ratei de conversie il reprezinta designul responsive. Este un element care ofera o experienta de navigare net superioara, care permite trimiterea informatiilor de comanda / cerere de oferta, atunci cand navigarea se face de pe mobil.




5. Brandul tau este in pas cu tehnologia

Lucrurile se misca rapid, tehnologia evolueaza intr-un ritm exponential, facilitand accesul oamenilor la informatie. Trebuie sa te adaptezi si tu acestei schimbari. Chiar daca esti leader in domeniul tau de piata, trebuie sa fii atent la imaginea pe care o ai in fata clientilor tai. Asa cum nu iti trimiti Sales Managerul la clienti imbracat “ponosit” si fara un discurs coerent, asa nu este recomandabil sa ai site-ul invechit din punct de vedere tehnologic, oferind o experienta de navigare neplacuta clientilor tai.


Vrei sa-ti cresti vanzarile on-line? Ofera vizitatorilor tai o experienta de navigare perfect adaptata dispozitivelor mobile prin refacerea site-ului tau intr-o maniera responsive! Daca ai nevoie de ajutor, ne poti contacta completand formularul de contact (click aici) prin email la office@concept24.ro sau prin telefon la numarul: 0721.223.913

 

Catalina Simion 
Senior Project Manager 
Concept24


Concept24 este o companie de marketing on-line si web-development cu 10 ani de experienta pe piata din Romania, SUA si Canada. Concept24 ofera servicii integrate pentru cresterea vanzarilor prin intermediul mediului on-line: atragere de prospecti (SEO, Adwords, Facebook), conversia acestora (magazine online si site-uri de prezentare) si fidelizarea lor (solutii CRM personalizate).Am derulat pe parcursul celor 10 ani de activitate peste 500 de proiecte de succes de la web site-uri de prezentare, magazine on-line, portaluri, solutii CRM personalizate, aplicatii pentru terminale mobile.