Acum cateva zile Google a anuntat ca celebrul Panda, filtrul sau antispam, este integrat in algoritmul principal al motorului de cautare.  Panda a fost creat pentru a combate continutul de slaba calitate indexat in Google. Mai exact penalizeaza site-urile cu duplicate content sau site-uri cu anunturi excesive si favorizeaza site-urile cu continut unic si de interes pentru vizitatori.

In trecut, Panda era lansat la data fixa (pana in prezet a rulat de 29 de ori) si pentru a se vedea efectele la un moment T, trebuia sa astepti urmatoarea lansare. Au fost multe zvonuri pe Web conform carora Panda rula in timp real si ca ar fi inserat in algoritmul principal al motorului de cautare. Insa Google a negat acest lucru pana acum cateva zile cand a anuntat si cel mai recent update ce a avut loc pe parcursul week end-ului trecut precum si faptul ca Panda este, din aceasta luna, parte integrata a algoritmului sau.

Faptul ca Google a facut 2 anunturi in aceelasi timp a creat ceva confuzie in industria web, insa cateva dintre ele au fost clarificate si vi le prezentam mai jos:

Update-ul din week-end nu a actualizat penalizarile Panda

De vreme ce Google a declarat ca Panda este inserat in algoritmul sau de baza, s-ar putea presupune ca recentul update din week-end ar fi putut stabili noi valente ale filtrului sau antispam si astfel, ar fi putut “elibera” unele dintre site-urile afectate de algoritmul Panda. Nu este cazul.

Gary Illyes de la Google a declarat pe Twitter ca fluctuatiile din clasament nu sunt datorate algoritmului Panda : ‘’ The recent ranking fluctuations you noticed have absolutely nothing to do with Panda or other animals.”

John Mueller a afirmat, intr-un filmulet, ca Panda nu ruleaza in timp real sau atunci cand se reactualizeaza algoritmul de baza. Algoritmul Panda pare sa fi rulat pe cont propriu si la intervale diferite.

Astfel, dupa afirmatiile lui Gery Illyes si John Mueller este clar ca algoritmul Panda nu si-a actualizat ‘’scorurile’’ in acest week end.

Panda ar trebuie sa ruleze in mod regulat

Tot Joe Muller a adaugat ca Panda ar trebuie sa fie un pic mai rapid si sa ruleze in mod regulat.

‘’[I] mean it’s something where we we we try to look at the quality of the website and understand which ones are higher quality, which ones in general are lower quality and take that into account when ranking the site. This is essentially just a way of kind of making those updates a little [bit] faster, a little bit more regular.’’

Ce inseamna ca Panda este inserat in algoritmul de baza?

Marea confuzie este ca inca se vorbeste despre anumite aspecte ale algoritmului Panda care nu sunt incluse in algoritmul de baza. Iar intrebarea care se pune este : ruleaza in acelasi timp cu algoritmul principal ? ruleaza de unul singur ? care parte a algoritmului ruleaza cu algoritmul de baza si care ruleaza separat ?

Sunt intrebari la care inca asteptam raspunsul din partea Google…